Zdrowa dieta, a zdrowie

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za naprawę swojej diety i nowego dnia cała motywacja odchodziła? W sowim artykule podam kilka porad ułatwiających zmianę stylu Twojego żywienia.

Ile razy zdarzyło nam się zabierać za zmianę swojej diety i drugiego dnia cała motywacja odchodziła, przez co styl żywienia nadal pozostawiał dużo do życzenia? Jak dużo diet z ciekawych czasopism próbowało przekonać nas do wielkiego odżywiania, a za jakimś razem dostawałam się świetna wymówka, która rzekomo uniemożliwiała realizację „zdrowego planu”? W kilku punktach spróbuję przedstawić podstawy, z jakich należy zacząć, aby przejście z niedbałego stylu żywienia było oczywistsze, i wdrożenie tego co właściwie wiele razy się nie udawało sprawiało przyjemność, natomiast nie poczucie obowiązku.

Po pierwsze: poznaj nasz obowiązek.

Krótko mówiąc musimy poznać dlaczego te wszelkie zmiany służą. Zdrowe odżywianie (nie mające kontaktu z żadną z restrykcyjnych diet typu kopenhaska czy dukana) wpłynie dodatnio na swój układ z dnia na dobę, oraz co istotniejsze – w przyszłości, poprawi samopoczucie oraz co jest stale główną przyczyną zmiany –wpłynie znacząco na kwalifikację i kondycję. Wdrażanie nowych przyzwyczajeń żywieniowych nie powinno opierać się na wyczytanej w prasie, czyli w internecie diety, która może jest „doskonała dla wszystkich”. Układanie diety odpowiedniej akurat dla nas powinno budować się o charakter pisanej czynności, uprawianej aktywności fizycznej w czasu dnia, lub jeszcze o dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe. Dlatego i nie warto opierać się na powszechnie stosowanych schematach, a polecić się rady specjalisty, który na bazie krótkiego problemu jest w kształcie dokładnie spersonalizować plan żywienia. Ponadto dzięki takiej konsultacji zrozumiesz co tak faktycznie jest istotne przy ustalaniu konkretnych obiadów w czasu dnia, jak jeść by rezultaty były intensywne i zadawalające i dlaczego dieta zbilansowana jest ciągle silniejsza niż restrykcyjna. Dość często jednorazowa porada dietetyka nie wystarcza, dlatego te o wzbogacać swoją umiejętność znajdując reakcje na forach i portalach tematycznych, co bronienie się bardzo lepsze kiedy posiadamy obecnie podstawy ściśle dopasowane do siebie przez profesjonalistę.

Po drugie: zaopatrz się w niezbędną pomoc.

Niezbędna pomoc, czyli akcesoria, które ułatwią przygotowanie posiłków przy utrzymaniu optymalnych proporcji i wartości odżywczych. Prawidłowa konsultacja ze lekarzem wówczas nie tylko karta ze spisem dań, które należy spożywać o nazwanej godzinie, a przede każdym porada jaką wartość kaloryczną powinien nosić jakikolwiek z posiłków, ile powinien zawierać białka, węglowodanów, tłuszczy i jakie materiały powinny być wyczerpane do ich dokonania. Mając szereg powyższych informacji musimy wyposażyć się w tabelę kaloryczną, dzięki której składanie pełnowartościowych posiłków stawanie się banalnie proste a ograniczeniem tworzenia nowych potraw będzie jedynie własna myśl. Warto zwrócić uwagę jednocześnie na tabelę indeksu glikemicznego, który jak wiadomo w pięknych cenach stoi się naszym głównym wrogiem. Nie wskazywał jednakże w aktualnych czasach czerpać z papierowych wersji wyżej wspomnianych tabel – zdecydowanie polecałbym natomiast mienie z gotowych kalkulatorów posiłków wygodnych w internecie czy jak aplikacje na urządzenia mobilne. Niezbędną uwagą w kuchni będzie wyjątkowo waga elektroniczna, dzięki której nie będziemy potrzebowaliby oznaczać proporcji składników posiłków „na oko”. Jak szybko zabraliśmy się za dopasowanie naszego menu do doskonałości to dobro odważone produkty dadzą gwarancję produkowania w pełni założonego planu. Mając pod opiekę, iż przyjdzie nam spożywać zapewne 5-6 posiłków dziennie, wymagać będziemy więcej szczelnych pojemników na żywność, dzięki którym przygotowane potrawy zachowają świeżość, jak jeszcze zapewnią nam wygodę ich transportu. Powszechnie widoczne są pojemniki z tworzywa sztucznego, jednak o się zastanowić nad zakupem pojemników szklanych, jakie nie przechodzą aromatem potraw, są bardziej poważne i estetyczne. Brakiem jest ich wartość też wyższa rola, co pewnie istnieć okropne w ciągłym transporcie, np. do rzeczy.

Przydatne, natomiast nie niezbędne jak wspomniane powyżej akcesoria, to m.in. patelnia teflonowa do beztłuszczowego przygotowania dań, blender lub shaker do dużego wymieszania np. odżywek białkowych które dosyć często stanowią uzupełnienie diety, czy komplet miarek spożywczych, dzięki którym odmierzenie potrzebnej ilości produktów sypkich nie będzie musiało wyciągania za każdym razem gry do pobrania wagi.

Po trzecie: spolszczenia nastaw się pozytywnie.

Ni mniej, ni więcej gdy właśnie polubić zdrowe odżywianie. Starajmy się nie traktować diety jako przymus, obowiązek czy presja z tytułu wydanych wcześniej pieniędzy. Uświadomić sobie musimy, iż istnieje wtedy zmiana stylu działania na skuteczniejsze, co da nam gwarancję szczęścia w przyszłości. Styl działania to zarówno aktywność fizyczna, jaka w wymieszaniu z tak przemyślanym odżywianiem da efekty ważne z każdym nowym dniem.
pobierz gry

W stanie wiosenno-letnim aktywność widziana jest zwykle pod kątem spacerów, czy sportów prowadzonych na zdrowym powietrzu. Okres niesprzyjającej aury skłania nas do wizyt w klubach fitness oraz siłowniach, gdzie fachową pomocą jest trener personalny. Postępy widoczne w perspektywie luźniejszych ubrań, lepszego samopoczucia, pokonania schodów w bloku bez zadyszki, czy spojrzeń znajomych z podziwem dla własnego zainteresowania też dużo zmotywują nas do dalszego dbania o jednych siebie.

You may also like